God stil?

Jeg har i et par år lavet mine egne stilesæt i stedet for – som jeg gjorde de første mange år – at kopiere fra tidligere eksamenshæfter. Det giver umiddelbart to fordele: 1) Jeg kan lave nogle helt aktuelle opgaver, og de er som regel sjovere at rette end noget andre har fundet på – og 2) Eleverne kan ikke skrive af fra diverse portaler, når opgaverne er unikke 🙂

Her vil jeg løbende lægge nogle af mine formulering og eksempler på gode besvarelser:

1 – Essay. 

Snowdens jule-hilsen, overvågning og privatliv

Dronningens nytårstale (2012)  + Besvarelse (12)

Facebook

Har skrevet nogle tanker om hvad der kunne være karakteristisk for det rigtig gode essay ligesom fagkonsulet Sune Weile også har skrevet om genren på sin blog.

2 – Kronik.

GTA V: Refleksioner, opgaveformulering + 3 besvarelser

Yahya Hassan + Besvarelse (12)

Facebook

3 – Litterær artikel.

Asta Olivia Nordenhof

Om René A. Christoffersen

Bestyrelsesmedlem i Dansklærerforeningen + Lektor i dansk og dramatik ved Gl. Hellerup Gymnasium
Dette indlæg blev udgivet i Dansk og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

